Veličina fonta

Disleksija

Kontrast

Filmski listopad na platformi Filmska naSTAVa

Listopadsko izdanje Digitalne filmske naSTAVe donosi tri nova filma koja su ove godine privukla pažnju na domaćim i međunarodnim festivalima mladih autora. U ovom programu predstavljamo naslove koji na različite, ali jednako upečatljive načine istražuju ljudsku dobrotu, maštu i osobni identitet – teme koje su itekako bliske mladim gledateljima.

Prvi film, Djevojka koja je hranila ptice Foto kino video kluba Zaprešić, jednostavnom i poetskom pričom podsjeća na važnost malih gesta pažnje. U središtu je djevojka koja u parku pronalazi trenutak odmora i neočekivani susret s ptičicom. Film oduševljava čistim i preciznim vizualnim izrazom, a njegova nježna poruka o empatiji i spontanosti osvojila je drugo mjesto po izboru dječjeg ocjenjivačkog suda na 62. Reviji hrvatskog filmskog stvaralaštva djece.

Slijedi Dragon Tale Škole crtanog filma Dubrava, kratka animirana avantura koja nas vodi u srednjovjekovni svijet pun hrabrosti, ponosa i prijateljstva. Film se ističe dramaturškom jasnoćom i neočekivanom završnicom koja nadilazi žanrovske okvire priče o vitezu i zmaju. Svojom svježinom i humorom osvojio je drugo mjesto stručnog ocjenjivačkog suda na istoj reviji.

Novi filmski blok zaključuje nizozemski dokumentarni film Zovite me gospodinom produkcije IVKO Amsterdam. Ovaj autentičan i intiman prikaz drag izvođača istražuje kako performans može postati prostor osobne slobode i samoprihvaćanja. Kombinirajući eksperimentalni pristup s emocionalnom iskrenošću, film je nagrađen posebnim priznanjem stručnog žirija na 29. Filmskoj reviji mladeži i 17. Four River Film Festivalu.

Sva tri filma svjedoče o raznolikosti filmskog stvaralaštva mladih – od toplih animiranih priča do dokumentarnih eksperimenata – te o njihovoj sposobnosti da kroz film izraze empatiju, hrabrost i kreativnost.

Filmovi su dostupni na platformi filmskanastava.hfs.hr, uz pripadajuće metodičke materijale koji nastavnicima i učenicima nude dodatne mogućnosti za promišljanje i analizu.

Projekt financijski podržavaju Hrvatski audiovizualni centar, Hrvatska zajednica tehničke kulture, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih te Agencija za elektroničke medije.