Projekcije filmova Ivana Ladislava Galete diljem svijeta
Ni deset godina nakon njegove smrti, ne prestaje zanimanje za filmsko djelo filmaša i multimedijskog umjetnika ‒ Ivana Ladislava Galetu (1947. – 2014.). Serija novijih inozemnih prezentacija Galetina rada započela je ljetos u Finskoj, a nastavlja se u Njemačkoj te u SAD-u, a njegovi radovi prikazat će se i u Zagrebu, u sklopu Internacionalnog festivala eksperimentalnog filma i videa 25 FPS.
“Interes raznih inistitucija i manifestacija diljem svijeta za prikazivanje Galetinih filmskih majstorija nikada nije bio veći. Galetin rad pritom se predstavlja u okviru različitih programskih koncepcija, a njegovu najtraženijem naslovu ove sezone – Water Pulu 1869 • 1896 iz 1988. ‒ unisono potvrđuje davno stečeni status eksperimentalnog remek-djela,” poručuju iz Hrvatskog filmskog saveza, s kojim su u suradnji realizirani svi niže navedeni programi. Hrvatski filmski savez arhivira, čuva i obnavlja filmske i video radove Ivana Ladislava Galete.
Serija novijih inozemnih prezentacija Galetina rada započela je u kolovozu na Oulu Music Video Festivalu u Finskoj, gdje je Water Pulu 1869 • 1896 ‒ film u kojem je, slikovnim i auditivnim manipulacijama te fuziji istočnih i zapadnih duhovnih i umjetničkih tradicija, podvrgnuo snimku obične vaterpolo utakmice ‒ prikazan u programu “Neobični sportovi”.
Započeti niz nastavila je retrospektiva Galetinih filmova na K3 festivalu u Klagenfurtu, naslovljena “Deep End Art”, gdje je 13. rujna na otvorenom prostoru bilo prikazano još pet njegovih antologijskih naslova: Two Times In One Space (1976. – 1984.), Sfaíra 1985-1895 (1971. – 1984.), Wal(l)zen (1977./1989.), PíRâMídas (1972. – 1984.), Deep End Art No. 1 (2013.). Istoga dana, Water Pulu je gledala publika Njemačkog filmskog muzeja u Frankfurtu na Majni, u okviru serijala kratkih filmova “Zdravo, zbogom”, i to u ‘visokom društvu’ svjetskih avangardista kao što su Renate Sami, Germaine Dulac, Joseph Cornell, Bruce Baillie, Kenneth Anger i Hille Köhne.
Water Pulu će potom (25. rujna), u sklopu programa “Žiri predstavlja”, biti prikazan i u zagrebačkoj Kinoteci, u okviru popratnog programa 20. Internacionalnog festivala eksperimentalnog filma i videa 25 FPS. U međuvremenu će još jednom preletjeti Atlantik ‒ ovaj put u pratnji Galetina ranog videa TV Ping Pong (1976. – 1978.) i Nogometa (2011.), rada Ane Hušman ‒ kako bi 21. rujna bio prikazan u Carnegie Museum of Art u Pittsburghu u sklopu programa „Aesthetic Athletics“, koji okuplja 14 kratkih radova nastalih u rasponu od sto godina „kako bi se istražilo nasljeđe formalističkih intervencija u medijskim prikazima sporta“. Projekcija (verzije) tog programa dogovorena je i s Walker Film Centrom u američkom Minneapolisu za 18. listopada, gdje će biti prikazan u okviru programskog niza “Igra nije stvar”.