Veličina fonta

Disleksija

Kontrast

Crnohumorni Krvnik u Klubu PFT-a

Krvnik

Ovoga četvrtka, 22. veljače s početkom u 20 sati u Klubu Pulske filmske tvornice projekcija je nagrađivane crnohumorne političke alegorije Krvnik čiju režiju potpisuje Luis García Berlanga.

Riječ je o jednom od najuspjelijih ostvarenja u povijesti španjolske kinematografije u kojem se redatelj na metaforički način bavi besmislom onodobnog španjolskog društva i dekonstruira mitologizirane pojmove dužnosti i domoljublja Francovog režima.

Starom španjolskom krvniku Amadeu bliži se dan odlaska u mirovinu, a s obzirom da je njegova profesija prilično specifična, sve više brige zadaje mu potraga za njegovim nasljednikom. No upravo je Amadeovo zanimanje glavni razlog zbog kojeg njegova kći Carmen ima ozbiljnih problema. Naime, iako je ona privlačna djevojka, čim mladići doznaju kojim se poslom bavi njezin otac, razočarani pobjegnu glavom bez obzira. No to bi se ipak moglo promijeniti kad se u Carmen zaljubi mladi José Luis, naočiti pogrebnik kojem će Amadeo postaviti samo jedan uvjet za dobivanje ruke njegove kćeri. Želi li oženiti Carmen, José Luis mora Amadea naslijediti u obavljanju posla krvnika, na što strastveno zaljubljeni mladić brzopleto pristane. Iako i on isprva vjeruje da će moći raditi kao krvnik, nakon što prvi put pogubi čovjeka José Luis shvati da to ipak nije posao za njega, te ga odluči napustiti. No Amadeo će ga na to početi uvjeravati da je svaki posao uvijek težak.

Prije projekcije film će najaviti, a poslije će voditi razgovor s publikom o temi i naraciji filma voditelj Kluba PFT-a Marko Zdravković-Kunac.

__

Godine 1963. na festivalu u Veneciji film je ovjenčan nagradom Međunarodne federacije filmskih kritičara FIPRESCI, a tadašnji španjolski veleposlanik u Italiji prosvjedovao je zbog njegova prikazivanja. Naime, film je na Mostri prikazan i nagrađen nedugo nakon što je u Španjolskoj u montiranom političkom procesu na smrt osuđen i pogubljen komunistički vođa Julián Grimau García, što je u međunarodnoj javnosti izazvalo velike proteste protiv Francova režima. U tom kontekstu se i Berlangin film smatrao antirežimskim, premda je posrijedi jedno od najuspjelijih ostvarenja u povijesti španjolske kinematografije. 

Imponira vještina kojom autor naglašenim crnim humorom i ironijskim prosedeom naglašava dominaciju slučajnosti i spleta okolnosti nad osobnim stavovima i osjećajima: mladić kojeg užasava svaki oblik nasilja, postupno sebe uvjerava u nužnost postojanja i izvršenja smrtne kazne.

Luis García Berlanga španjolski je redatelj i scenarist. Diplomirao je na Instituto de Investigaciones y Experiencias cinematográficas (IIEC) u Madridu 1949. godine. Zajedno s kolegom sa studija, Juanom Antoniom Bardemom, osnovao je produkcijsku kuću Altamira u sklopu koje su zajedno napisali i režirali komediju Sretan par (1951.). Bili su koscenaristi i na filmu Dobrodošli Mr. Marshall (1952.) koji je bio Berlangin samostalni redateljski rad. Film je prikazan na filmskim festivalima u Cannesu i Veneciji, a uslijedio je također zapažen Plácido (1961) koji biva nominiran za Oscara u kategoriji najboljega stranoga filma. Slijedeći film Krvnik (El verdugo, 1963) donio mu je FIPRESCI nagradu na filmskom festivalu u Veneciji i smatra se njegovim najuspjelijim filmom. 

Najveći komercijalni uspjeh doživio je s ostvarenjem Nacionalni lov (La escopeta nacional, 1977), prvim u trilogiji filmova u kojima satirički prikazuje utjecaj post-frankističke demokracije na staru aristokraciju (ostatak trilogije čine Patrimonio nacional, 1981. i Nacional III, 1982.). Od kraja sedamdesetih do početka osamdesetih godina prošloga stoljeća bio je na čelu španjolske filmoteke.

Njegovi ostali važniji filmovi su: Calabuch (1956), Los jueves, milagro (1957), Prirodna veličina – Grandeur nature,1973) koji je bio zabranjen do 1978. godine; La vaquilla (1985), Svi u zatvor (Todos a la cárcel, 1993) koji je nagrađen nagradom Goya za najbolji film i redatelja 1994. godine. Komedija París Tombuctú (1999) njegov je zadnji film.

Program je realiziran unutar projekta Filmskog kluba mladih FeKaeM kojeg financijski podržava Grad Pula i Istarska županija te u suradnji s Europskom filmskom edukativnom platformom CinED i Bacačima sjenki

Program Kluba Pulske filmske tvornice financijski podržavaju Grad Pula, Hrvatski audiovizualni centar, Istarska županija i Zaklada Kultura nova.